Репозиторий
Публикация
Print
Публикация
Print

Social network structure and status competition

Автор
Алексеев Майкл Валентинович
 
Соавторы
Yao-Yu Chih
 
Тип публикации
Статья
 
Язык публикации
Русский
 
Аффилиация
Indiana University
 
Издательство
Canadian Journal of Economics : 47/4
 
Год
2015
 
Количество страниц
1-19
 
Количество п.л.
1.00
 
Количество п.л. автора
1.00
 

Аннотация
In status competition studies, the utility of heterogeneous individuals typically depends on an economy-wide average indicator of status. In our model, emulative and jealous agents are embedded in an exogenous network where agent-specific reference group is determined by the direct link emanating from the agent. Similarly to Ghiglino and Goyal (2010) but in a somewhat different framework, we show that individual consumption is proportional to the agent's “outbound” Katz-Bonacich network centrality measure and equilibrium is generally inefficient. More important, the negative externality associated with each agent depends on her “inbound” centrality measure—the conspicuousness index. A tax based on this index combined with a uniform lump-sum transfer attains efficiency.

Ключевые слова
Networks, status competition

Контакты

СПРАВОЧНАЯ СЛУЖБА



Многоканальный телефон:
+7 499 956-99-99

E-mail:information@ranepa.ru
ПРИЕМНАЯ КОМИССИЯ
119571, г. Москва,
Проспект Вернадского, д. 84
Бакалавриат и специалитет:
Call-центр:
+7 499 956-99-99 (многоканальный)
Часы работы: 10.00 – 18.00

Магистратура:
Контакты приемных подкомиссий факультетов/институтов Академии
ПРЕСС-СЛУЖБА
119571, г. Москва,
Проспект Вернадского, д. 84, к. 2

Телефон:
+7 499 956-99-69



E-mail:press@ranepa.ru
Гостинично-жилой комплекс
119571, г. Москва,
Проспект Вернадского, д. 84, к. 2

Телефон:+7 499 956-00-44+7 495 434-33-25

E-mail: reserv@ranepa.ru

Президентская академия - лидирующий вуз России!